Tweede dag, 12km

IMG_0587

Om 9:00 stond de groep zoals afgesproken klaar voor dag 2. Het was frisser dan gisteren maar daar was iedereen op voorbereid. Mn ski jas kwam goed van pas ;)

Eerst te voet via de schaatsbaan op Union Square naar Grand Central Station met de karakteristieke klok uit diverse films waaronder Madagascar 1. De kids uit de groep wisten het direct, daarin zat Melman vast met zn hoofd hahaha! (voor degenen die geen idee hebben, kijken maar).
GCS stond op de nominatie om gesloopt te worden vanwege het verval. Gelukkig is dit niet gebeurd en om iedereen eraan te herinneren hoe smerig het er ooit was, is een klein stukje van het immense plafond niet schoongemaakt, dat steekt dan ook zwart af tegen de blauwe 'hemel'.

Vanaf Grand Central met de NY Metro naar de Hudson waar we het Highline Park New York hebben gelopen. De oude railtrack van de goederentrein die langs de pakhuizen ging, is gebruikt om een soort verheven wandelpad te maken tussen en langs de oude en nieuwe gebouwen. Unieke stukjes midden in New York.

IMG_0638 IMG_0628IMG_0636

Ook een 'leuk' detail, je loopt langs het dok waar eigenlijk ooit de Titanic aan had moeten leggen als deze de ijsschotsen had kunnen ontwijken.

Van het Highline Park via het 'Meat packing district' waar we geluncht hebben in Chelsea Market. Tientallen verschillende tentjes met pizza's, broodjes maar ook soepen, oesters en kreeft!

Na de lunch met de Metro naar Union Square Garden en via 5ft Avenue langs Broadway gelopen om uiteindelijk bij Macy's de prachtige etalages in kerstsfeer te kunnen bekijken.

IMG_0696

Ook weer een leuk weetje, de vorige burgemeester van New York wilde dat iedere Newyorker binnen 10 minuten in een park zou kunnen zijn. De pop-up parkjes zijn dan ook overal te vinden. En, je zou het niet verwachten maar het is schoon op straat. Zelden rommel en roken op straat is hier eerder een uitzondering dan gewoonte.

Het was weer een volle en indrukwekkende dag, het bad op de hotelkamer was dan ook erg welkom. Morgen gaan we varen over de Hudson en gaan we Lady Liberty van dichtbij bekijken. Zin in!!

IMG_0686

1. Danielle:
    Zo gaaf Marc! Leuk verslag en toffe foto's. Genietse! 😘
  2. René Nagelkerke:
    1 december 2017
    Wat heb je een leuke schrijfstijl Marc! En knap om het vol te houden na zo'n volle dag lopen, kijken, verbazen en verwonderen. Bedankt weer en tot de volgende blog.