Shop till you drop!

2 december 2017

IMG_20171202_133901781Vandaag gestart met een ritje in de Metro naar Battery Park, daar zijn we gisteren ook geweest maar nu langs de gerechtsgebouwen gelopen die je vaak ziet bij Law & Order en dat soort series.

Na een wandeling door China Town en Little Italy werden we 'losgelaten'. We hebben de stad al een beetje leren kennen qua indeling en ik had in China Town al wat leuke winkeltjes gezien voor souvenirs en de beloofde hoodies voor Nova en Jade.

Naast het shoppen ook de tijd genomen om even terug te keren naar een aantal locaties waar ik gisteren geen foto's kon nemen.

IMG_0895IMG_0899

Ik wil niet beweren dat ik me een New Yorker voel, die zie je ook niet lopen met een camera aan hun nek en een I <3 NY tasje, maar ik weet nu wel aardig de weg.....dacht ik. Drie kwartier op zoek geweest naar de &#$*)@()( ingang van de Metro.Want zie je in Engeland een grote U of in Amsterdam een M, hier zie je niks als je niet weet waar je moet kijken. Ondertussen kreeg ik wel tientallen kaartjes aangeboden voor een busrit, tochtje met een ferry naar Statenisland (maar die is gratis dus daar trapte ik al niet in) dus uiteindelijk maar een hotdog gekocht en half nonchalant gevraagd naar de ingang.....'it's right behind you sir, have a nice day'.

En dat is nog zo iets, het beeld dat ik had van New Yorkers, of Amerikanen, heb ik toch wel bijgesteld. Altijd vriendelijk (kan geveinsd zijn maar toch) en behulpzaam. Kan natuurlijk ook komen door die hulpeloze blik in mn ogen haha!

Vanavond alvast inpakken en nog even naar de enorme kerstboom kijken waar NY ook zo beroemd van is.

IMG_0901

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Boukje:
    3 december 2017
    Zo gaaf allemaal! Snel daten en bijkletsen ben benieuwd naar je verhalen! X
  2. Elise de Rijk:
    3 december 2017
    You're in a New York state of mind...
    Wil alles horen en zien als je terug bent! :)
  3. René Nagelkerke:
    3 december 2017
    Gaaf Marc, misschien nog wat langer willen blijven of was het goed zo? In elk geval ook wel weer positief als je weer verlangt om terug te gaan. Goeie start en daling voor de vlucht ik hoop je gauw te zien en te spreken al dan niet met Amerikaans accent.