Here we go!

29 november 2017 - Zaventem, België

IMG_20171129_080539966Om zes uur opgepikt door een echte Yellow Cab van NewYork taxi uit Renesse.
Na het betere tetris werk door de chauffeur konden alle koffers in de taxi samen met de vier passagiers.

Onderweg drie ongevallen maar dat mocht de pret niet drukken, 8 uur op t vliegveld en razendsnel door alle checks heen. Begin nu wel beetje zenuwachtig te worden maar goed, een weg terug is er niet echt haha.

Take-off at 11:00 (na een uur vertraging)

Ok, dat was best wel spannend en rete gaaf tegelijk! Behoorlijk grijs weer buiten, startbaan was nog nat van de regen en terwijl een 'leuk' filmpje werd afgedraaid met vrolijke muziek voelde ik de druk in mn rug steeds groter worden. Mn maag ligt nog in Brussel als we door de wolken heen schieten. Ik was gewaarschuwd voor het geluid van de flaps en had er prima zicht op toen die in een rechte stand werden gezet. Weer een flinke knoop in mn maag toen nog wat extra 'omhoog' werd gestuurd en toen......

IMG_20171129_111908566_HDR
Potverdikkie wat is dát een mooi uitzicht  [😍] . Terwijl we beetje bij beetje naar 30.000 voet kruipen zie ik de wolken vanaf de andere kant. Wauw, ik wist niet dat het zo mooi was.

Ondertussen ook al wat 'bumps' gevoeld zoals de captain dat beschreef en dat blijft gek ookal weet je dat het door luchtlagen komt. Het is toch net alsof je van de snelweg uit Nederland ineens op een Belgische weg terecht bent gekomen.
Met een uur vertraging alsnog onderweg naar the Big Apple! Waar blijven de drankjes? ;)

IMG_20171129_120201236_HDR

15:00 lokale tijd, inmiddels in het hotel aangekomen, de hotelkamer waar de sleutel bij hoorde zat nog vol met spullen van andere mensen dus weer 8 verdiepingen terug om een andere kamer te vragen. Lange mensen kennen ze niet in NY dus het bed is beetje kort, ach na die wandeltocht die er aan zit te komen en de reis van vandaag slaap ik straks toch wel.

Nu snel naar de tourguide!

IMG_0609

Wat een gekke stad is dat zeg! Overal licht, prikkels, en heul veul lawaai! Toch is Manhattan best goed ingedeeld met z'n avenues en streets. Vanavond alleen even naar Time Square gelopen en de M&M store bezocht.

IMG_0612Sokken, onderbroeken, sleutelhangers, t-shirts, alles met M&M's erop. Ook regenbogen van verschillende kleuren, gepersonaliseerde teksten, je kunt het zo gek niet bedenken of het is er. En dat is maar een voorbeeldje van de gekte die New York zo op de eerste dag uitstraalt. IMG_0616IMG_0613

IMG_0611 Wie had dat gedacht, MrNailchurch in New York.
 Dag 1 zit erop, na een diner om 18u lokale tijd (dus 24u NL) duik ik nu echt mn bed in.

Morgen weer

1. Christie Pluijgers:
    29 november 2017
    Je bent er gewoon hé!!! New York!!! Wat een droom die uitkomt!!! Kijk, zie, beleef en proef!!! Ik kan niet wachten op je volgende verslag... potverdorie man, je zit gewoon in New York 😊
  2. Herman en tineke:
    Geniet van alles!
  3. Elise de Rijk:
    30 november 2017
    Wat schrijf je toch weer leuk! Ik verheug me nu al op het vervolg! Geniet volop daar, maar dat is jou wel toevertrouwd 😊
    X Elise
  4. René Nagelkerke:
    30 november 2017
    Prachtig Marc die eerste ervaringen. Kon je nog slapen tijdens de vlucht of was je gehypnotiseerd door de wolken? Mooie vinding zo'n blogger, maar niet alles vertellen hoor anders heb je niks meer voor als je weer thuis bent. Alles is daar lekker over-done en het lijkt wel of het niet meer gekker kan.
    Voorlopig pik je het toch maar mooi mee, vor all dorgoan, in afwachting van een nieuw avontuurverhaal.